tisdag 15 september 2015

Hur hann jag någonsin jobba?

Vart går då all min tid, frågar jag mig. Och svarar.
  • till Photoshop tutorials - jösses så jobbigt och frustrerande att göra saker med deadline i program man inte behärskar, aaargh!
  • i trafikstockningar, förande mer eller mindre motvilliga barn på golfkurs ("Bortkastade pengar, hundratjugo euro? Jag går hem. Jag GÅR hem.")
  • därefter kryssande omkring i diverse järnhandlar, utforskande golvmaterial tills närapå gråtfärdig av obeslutsamhet 
  • till matlagning, diskande och bykande och nejmen sidu, matlagning igen!
  • i trafikstockningar, igen, förande mer eller mindre motvilliga barn på golfkurs del två för att få ett samtal om att denna är uppskjuten p g a annalkande regnväder ("Yes!!!" sa den ena medan den tappre äldre somnade dubbelvikt på baksätet) 
  • med ficklampa på Kaserngatan efter mörkrets inbrott, jag har äntligen nya rum!
  • till planering av tonåringsrum på 4,8 kvadratmeter


  • till ritande olika slag av kursarbeten för vilka får mördande kritik av sextonåringen ("Jag får obehag när du alltid ska rita något inspirerat av ditt eget misslyckade dejtingliv.")

  • till kakelfunderingar och köksplanering 
  • till misslyckade försök att uppfostra mina barn till individer som inte lämnar saker och ting till sista sekunden (Ni vet...."Gör inte som jag gör, gör som jag säger.")
  • .... men nu, snart också till bastubad, pheeew

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar