onsdag 22 juli 2015

At the End of the Roadtrip

Borde man bli produktiv när man är ledig? Jag är allt annat. Dagarna rinner iväg, ingenting hinner jag göra så är det kväll igen. 

Men med tonåringarna hann vi ta en tripp genom Sverige till Köpenhamn där deras solbrända seglarfar plockade upp dem. Vår resa gick till Göteborg via Halmstad och Lund över Öresundsbron till Danmark. Jag har en räcka fotografier att gå igenom och ett självförtroende att bygga upp igen efter att ha rest med två personer som mestadels har skämmats så mycket för mig att de har blåmärken i ansiktet av alla facepalms. Det tar även några dagar att vänja sig vid att inte ha ansvar för någon annan än mig själv. Därmed ingen annan att laga mat åt, eller väcka om morgnarna för att släpa runt i städer och gränder de i längtan efter trådlöst nätverk inte kunde bry sig mycket mindre om.

När jag måndag kväll landade här hemma och körde rakt ut till landet sänkte sig lugnet. Så här såg det ut då, innan regnet som nu smattrar på plåttaket.


Återkommer. När jag hinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar