tisdag 9 juni 2015

Före och efter och "hemma".

Det är konstigt, hur man kan känna sig fullständigt som hemma fastän man bor borta. Ibland undrar jag om jag kunde känna mig hemma precis var som helst. 

Det här känns inte längre som temporärt boende utan det är här vi bor. 

Till och med badrummet som fick mig att gråta efter första besöket känns hemvant. Det är rentav praktiskt att kunna tvätta byke i lavoaren medan man står i duschen och att rulla hyllvagnen av och an och tömma handduksbatteriet varje gång vi duschar är rutiner jag nästan tror att jag kommer att sakna.


Gråt och tandagnisslan

Snudd på mysigt

Tittade för övrigt in på Kaserngatan idag för att se vad där hänt sen sist. 

Någon hade tappat en borrmaskin i backen när klockan slog fyra, annars inget att rapportera. 

***

Dagens lärdom: Det är helt andra saker än ett vitmålat golv som gör människan lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar