onsdag 13 maj 2015

Vardagen

Ingen aning när det hände, men jag har börjat älska vardagen. För en handfull år sedan var vardagen - typ det att ingenting händer, god forbid! - det värsta jag kunde föreställa mig.

Nu finner jag ett närapå absurt nöje i det här med att hänga upp byke, diska, duka för middag, vattna blommor, dricka morgonkaffe, springa ett varv och slå mig ner på soffan med en bok och annat rafflande. Den här känslan och lugnet har krupit på mig som i smyg under årens lopp. 


(Att sedan försöka bibehålla lugnet i vardagen när femtonåringen klampar in halv tio på kvällen med en fotboll under armen, deklararerar att han måste göra en presentation i engelska, just nu, för att han är sen, igen, och att den måste göras på min dator och sedan printas ut vilket vi klockan fem före tolv kan konstatera att inte lyckas eftersom printern tydligen inte fungerar - det får jag ännu jobba lite på.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar