måndag 4 maj 2015

Mössöron och måseskri

Vädret vände och gav tillfälle till både golf - lyckade nio hål trots kall blåst och tröga slängiga killar som slog till höger och vänster framför oss - och fotografering av mössöron och fågelliv.










När det blev som vackrast och varmast var jag tvungen att åka in till stan och packa för onsdagens flytt. Sitter nu bland berg av lådor och damm och jätesäkkin men hade en angenäm paus i jobbandet när jag plockade med mig trettonåringen från sin far och vi tog oss en sats måndagssushi på Kaptensgatans Sushi'n Roll.

Nu gör jag ett försök att passera allt det halvfärdiga utan att ta itu med det och i stället slå mig ner med ett glas rödvin och senaste avsnittet av Good Wife. Jag har ju trots allt vintersemester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar