torsdag 7 maj 2015

Morgonkaffe

Flytten gick som en dans. (Ur min synvinkel alltså, vet inte hur karlarna som borde ha varit fyra men endast var tre och sprang upp och ner för mina trappor med kylskåp, tvättmaskiner, PAX skåp och soffor upplevde det plus att ingen, ingen borde ha fått se vad som fanns bakom min tvättmaskin efter sju år på samma plats). Klockan tio var flyttgubbarna på plats och halv två var de ute ur Söderhemmet. Hann med sushilunch med ex-svägerskan och middag med tonåringarna och alla andra stammisarna på Centtu och ändå var alla möbler på plats och flyttlådorna tömda lagom till kvällens avsnitt av Arvingarna. (Fy fan vilken bra serie alltså. Danskarna kan.)

Tvättmaskinen rymdes i badrummet, trettonåringens dator fungerar - "alltså PÅ RIKTIGT mamma?" och uppgivna huvudskakningar var reaktionen när jag berättade om lavalampaincidenten - köksbordet rymdes i köket och jag älskar känslan av ny plats och nystart, även om färgen kommer ner från taken och fönsterbrädet är gulbrunt kakel och det finns fler krokar i tapeterna än vad jag har tavlor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar