torsdag 16 april 2015

"Allt ordnar sig."

Min käre ex-make brukade alltid säga att allt ordnar sig, och det gjorde mig galen. Anser ju själv att ingenting ordnar sig om man inte ordnar det. (Man = jag, i detta fall.)

Men såtillvida hade han rätt, att allt har en magisk tendens att ordna sig. Imorgon får jag nycklarna till vår tillfälliga lägenhet snäppet söderut härifrån. (Tack Facebook.) En remppakarl hittade jag hos grannen och han kan börja anytime, ju förr dess bättre. 

Med den här farten har jag nytt jobb och en drömkarl innan jag hunnit säga flasklock.

Fast först ska jag packa och städa litet. 

 
En glimt ur vårt nya hem.  

Märkväl att dammet, den flagande målfärgen, det frimärkstora badrummet - tydligen planerat av en blind dykare eller nudist, återkommer till detta senare -  avsaknaden av plats för diskmaskin, tapeterna med år av minnen i strukturen och lukten av gammal tant som fick mig att vaka stirrögd en hel natt i beslutsångest inte syns på bilden. När morgonen grydde tedde sig dessa problem värdsliga och redan följande dag var jag på plats med måttband, penna och papper och flyttade mentalt in både mig, mina söner och alla våra möbler. Det får vara lite lägeranda över tillfälligt boende. Dessutom är det terapeutiskt att diska. Plus att jag är arbetslös i höst så kan lämpligtvis tvaga också kläderna för hand, om inte tvättmaskinen ryms i badrummet.

Och titta vilken vacker kakelugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar