söndag 1 mars 2015

Strandpromenad

Det är inte bara jag som suttit inomhus de senaste dagarna. Tonåringarna har förflyttat sig mellan skola, dator, matbord och PlayStation. Ja och en tur till matbutiken som bärhjälp en kväll. Två kvarter.

Idag tvingade jag med dem ut längs med stranden ner till Café Ursula. Man kan fortfarande inte lita på att de promenerar omkring som närapå vuxna människor utan det ska brottas, klättras på mattställningar, slängas isflak i havet och letas skatter i strandbrynet. Kanske måste det ses som avundsvärda egenskaper och med tanke på den självkontroll jag själv fick uppbringa för att inte spatsera på alla murar eller ta en språngmarsch längs strandkajen så har jag inte så mycket att säga.

Kameran blev hemma på grund av det tråkiga vädret vilket jag ångrade nere vid stranden där skenet trots allt var hoppingivande. Mobilen fick duga. Till och med en inbiten mörkerälskare börjar sakna ljuset, mest för fotograferandets skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar